شنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۹

امان از مسائل و مشكلات مردم غزه !


تا همين چند روز پيش در بيمارستان يك مريض علاقه مند به سياست بيشتر نداشتيم كه آن هم شهين دخت بود. شهين دخت همان  بيمار اسكيزوفرن است  كه  سي سال پيش سمپات فدائيان بوده و  حتي حالا بعد از اين همه سال كه از فروپاشي حزبش مي گذرد هم، حاضر نيست دست از طرفداري بكشد.
تازگي ها اما بيمار ديگري در بخش زنان بستري شده است كه او هم نسبت به حوادث سياسي كشور بي اعتنا نيست.
فاطمه جوان است. بيست و پنج سال دارد اما به جثه كوچك و صورت زيبا، رنگ پريده و معصومش بيشتر مي خورد كه دختركي هفده ساله باشد. روسري اش را تا زير ابرو هايش پايين مي كشد و موقع حرف زدن چشم هاي سياه و براقش را پايين مي اندازد. بدبختانه اين دومين بار است كه با تشخيص حملات اسكيزوفرني در بيمارستان بستري مي شود و خوشبختانه اولين حمله را در سن بالا و در دانشگاه تجربه كرده است و  اين پروگنوز را خيلي بهتر مي كند.
يك روز خيلي اتفاقي متوجه شدم كه دفتر چه كوچكي دارد و يادداشت هاي روزانه مي نويسد. از او خواهش كردم كه يادداشت هايش را بخوانم و بعد كه مطالب جالب آن را ديدم اجازه گرفتم كه به ديگران هم نشان بدهم.
و اما مطلب جالبي كه در يادداشت ها بود، ديدگاه ها ي سياسي فاطمه بود. من خيلي خلاصه نوشته هاي يك بازه زماني خاص را اينجا مي نويسم.
13/3/88 : ديشب احمدي نژاد در مناظره گل كاشت و بار ديگر شجاعتش را اثبات كرد.
18/ 3/ 88 : امروز رفته بودم مصلي براي شنيدن سخنراني احمدي نژاد. رضا زاده هم بود و ده نمكي و حاج منصور و سعيد حداديان و سلحشور. از بس كه جمعيت زياد بود و شلوغ بود احمدي نژاد نتوانست حرف بزند.
20 / 3/ 88 : امروز به طرفداري از احمدي نژاد از آزادي تا انقلاب را راهپيمايي كرديم و احمدي نژاد در دانشگاه شريف سخنراني كرد. جلوي دانشگاه تهران و در تجمع حاميان دكتر شعار مي داديم: اعلي حضرت هاشمي / حامي مير موسوي . يك شعار ديگر هم اين بود: موسوي موسوي مناظره يادت نره
22 خرداد = 22 بهمن  :  احمدي نژاد ركورد زد و با 24 ميليون راي رئيس جمهور شد. خدايا شكرت.
23 / 3 / 88  : موسوي و طرفدارانش دم از كودتا مي زنند و رئيس جمهوري دكتر را قبول ندارند.
24 /3/88 : امروز دوشنبه روز راهپيمايي غير قانوني طرفداران موسوي بود
14 / 4 88 : نماز جمعه به امامت اعلي حضرت هاشمي بود. از هر جهت افتضاح بود.
در تمام نوشته ها مشغوليت ذهني با مسائل و مشكلات مردم غزه مشهود است!!  يادداشت ها هر چه به تاريخ بستري نزديك تر مي شود خلاصه تر و ابتدايي تر مي شود.
همين و ديگر هيچ!!

هیچ نظری موجود نیست: